
SINOPSI
Si hi ha un personatge que s’assembla a Joan Capri, aquest és el Sr. Marcel·lí (El senyor gran que acompanya a Toni Clapés al Versió RAC1 des de fa més de 25 anys!). I això ho va veure de seguida el Sr.Bohigues, amo del bar on el Sr.Marcel·lí hi freqüenta més del confessable.
L’espectacle EL SR.MARCEL·LÍ FA DE CAPRI I EL SR.BOHIGUES, NO, no és només una selecció molt acurada dels millors trossos dels millors monòlegs de Capri; sinó que a més, s’ha creat una trama que els lliga entre ells; i alguns fins i tot s’han convertit en diàlegs!
L’espectador que recordi a Capri, s’adonarà que hi ha un respecte absolut per les paraules que ell utilitzava per fer els seus monòlegs; però a la vegada el ritme de l’estructura de l’espectacle s’ha adaptat al segle XXI
L’actor Jaume Nolla no pretén imitar a Joan Capri, entre altres coses perquè Capri era inimitable. Però de totes formes, no li cal: ja s’hi assembla de per si!
CURIOSITATS
L’any en que Capri es va estrenar a la ràdio (1.965) coincideix amb l’any de naixement dels dos actors que protagonitzen l’espectacle.
Les casualitats de la vida ha fet també, que l’espectacle hagi estat assajat a Matadepera, que coincideix amb l’única població que cita Joan Capri en un dels seus monòlegs (El nàufrag)
ELS MONÒLEGS DE CAPRI SELECCIONATS
Cap dels monòlegs seleccionats es representen íntegrament. Hem escollit només el troç que hem considerat millor per ser adaptat al ritme d’un espectacle actual.
1.- El maniàtic 2.- El descontent 3.- Acabarem ximples 4.- L’enterramorts 5.- Desmemoriat 6.- Mengem massa 7.- Quina tia! 8.- El suïcidi 9.- El pis i l’estalvi 10.- Pobre González 11.- El casament 12.- El nàufrag 13.- Els savis
FITXA ARTÍSTICA
Actors: Jaume Nolla (Sr.Marcel·lí) i Eduard Biosca (Sr.Bohigues)
Autors: Joan Camprobí i Alemany (Capri) i Eduard Biosca
Col·laboració en la direcció: Paco Mir
Col·laboració en la creació: En Peyu
Veu en off: Montse Llussà i Carles Godó
Tècnic de so i llums: Diego Cano
Fotos: Marta Mengod
Escenografia, atrezzo, vestuari, música i disseny poster: Bohigues Produccions
Durada: 70 minuts
Calçat: www.munichsports.com
Durada de l’espectacle: 80 minuts